Žijeme aby sme jedli ?

Žijeme aby sme jedli ?

Žijeme aby sme jedli ?

Čoraz častejšie sa stretávame s jedincami, ktorí neprestávajú prijímať nadbytok jedla aj napriek nielen neestetickosti a nepraktickosti tela v ktorom žijú, ale aj napriek prehlbujúcim sa zdravotným problémom. Patríme medzi prvé generácie s dostatkom až prebytkom potravy a dokonca máme veľké možnosti výberu. Dennodenne vznikajú nové vysoko spracované potraviny, ktoré nemožno označiť ako skutočné jedlo. Nemajú žiadnu výživovú hodnotu, obsahujú veľké množstvo rafinovaného cukru a tuku a napriek tomu, že sa z primeraného množstva takéhoto jedla nenajeme, má vysokú kalorickú hodnotu. A tak od takýchto ľudí často počujeme vetu: "Ale veď ja takmer nič nejem !" To je pravda, najedení možno nie sú, ale to nič nemení na fakte,  že pravidelnou a nadmernou konzumáciou takéhoto jedla sú v kalorickom prebytku. A nie malom.  A teda, jedia každý deň a dlhodobo omnoho viac ako sú schopní vydať svojimi aktivitami ( prácou, pohybom, funkciou orgánov, trávením,... ). Telo si s týmto nadbytkom samozrejme vie poradiť jedine tak, že jednoducho povedané, všetko na viac ukladá do tukových zásob. Treba si uvedomiť, že v konečnom dôsledku nás takýto životný štýl v žiadnom prípade nemôže urobiť šťastnými a spokojnými. Krátkodobé uspokojenie takýmto jedlom trvá pár minút. Ale pocit potom trvá roky a aj celý život ak sa nezastavíme: zlé trávenie, únava, znížená výkonnosť, telesná aj duševná a už nehovoriac o následkoch v podobe vážnejších zdravotných problémoch ako sú endokrinné ochorenia ( hormóny ), kardiovaskulárne ochorenia, respiračné ochorenia ( pľúca, dýchanie ), gynekologické ochorenia, ochorenia pohybového aparátu a mohli by sme pokračovať... A čo psychika ? Tvoje sebavedomie, pocity, spoločenský, partnerský život ? Stále málo podnetov na to aby si sa k tomu postavila zodpovedne ?

A počuli ste už o štíhlej obezite ? V tomto prípade ide o ľudí, ktorí navonok pôsobia, zdravo a štíhlo. Oblečením vieme kadečo zakryť, však ? Taký častý scenár: "Ja jej tak závidím ! Nemusí cvičiť, dávať si pozor na to čo je a napriek tomu je štíhla !" Naozaj ? Videla si ju bez oblečenia ? Postava vôbec nepôsobí vábivo, hrozia tu rovnaké zdravotné riziká ako u na pohľad obéznych ľudí a kompozícia postavy kde tuk značne prevláda nad svalmi zapríčiňuje rovnako ľahostajný prístup k vlastnému telu a zdraviu ako vyššie spomenutý. Nízka telesná aktivita a dlhodobé nevhodné stravovanie.

A vieš ako málo na začiatok stačí ? 

• Zvýš svoj denný výdaj – akokoľvek. Choď viac pešo, oddychuj aktívne ( bicykel, korčule, turistika,...), začni cvičiť, plávať,... Pri osobách so štíhlou obezitou by som zas rozhodne poradila začať posilňovať ( vykašľať sa na nekonečné kardio ) a zvýšiť tak percento svalovej hmoty, spevniť.

• Vymeň "umelé jedlo" ktoré ti nič nedá za skutočné potraviny, ktoré ťa naopak nabijú tou správnou energiou ! Daj si aj tie spracované potraviny ak ti veľmi chutia a nevieš sa ich vzdať, ale prevládať by mala skutočná strava, ktorá má mnoho minerálov, vitamínov, je nutrične bohatá a obsahuje bielkoviny, zdravé tuky a komplexné sacharidy. V neposlednom rade ťa aj napriek omnoho nižšej kalorickej hodnote omnoho viac zasýti, budeš sa cítiť lepšie a to bude viesť k postupnému uzdraveniu. Reč je o zelenine, ovocí, celozrnných výrobkoch, ryži, zemiakoch, ovsených vločkách, vajíčkach, orieškoch, olivovom oleji, mäse, rybách, kvalitných jogurtoch, tvarohu, strukovinách, vysoko percentnej čokoláde,....

• Vyhýbaj sa rôznym diétam, detoxom a iným "srandám" ktoré k ničomu nevedú. Zväčša problém obezity ( aj štíhlej obezity ) len prehlbujú. Sú založené na veľkom kalorickom deficite ( hladovaní ), čím sú nielenže odsúdené na rýchly zánik ( ruku na srdce – ako dlho si na všetkých diétach, kde si fičala na jednostrannom jedálničku a bola nútená vzdať sa všetkého dobrého vydržala ?  ) ale vedú aj k strate svalovej hmoty ktorej máme my ženy prirodzene, geneticky málo a ver mi, posledné čo chceš je strácať ju. Prečo ? Pretože vyšší podiel svalovej hmoty = pevnejšia a vyformovanejšia postava, rýchlejší metabolizmus ( rýchlejšie páliš jedlo aj v pokoji ). A v neposlednom rade sú takéto diéty príčinou únavy, frustrácie, depresie, zlého spánku, nesústredenosti, zlej kvality pleti a nechtov, vypadávaniu vlasov,...

Jednoznačne je lepšou voľbou mať stravu pestrú a vyváženú, nehladovať, ale byť v miernom kalorickom deficite, zvýšiť výdaj a pomaly tak nie len že chudnúť, ale aj vytvárať životný štýl dlhodobo udržateľný, ktorý ťa nevráti tam kde si na začiatku bola, ako to býva pri bežných nezmyselných diétach.

 

A na záver mi nedá nespomenúť jeden nespochybniteľný fakt. Mnoho dobre zaplatených celebrít a novovznikajúcich salónov sa nás dnes snaží presvedčiť o tom, že nepotrebuješ pohyb, nepotrebuješ byť aktívny, nepotrebuješ si dávať záležať na tom čím sa kŕmiš. Predsa dnes existujú omnoho jednoduchšie metódy, prístroje a alternatívy vďaka ktorým budeš vyzerať skvelo, spáliš veľké množstvo kalórií za pár minút, tuk zmizne behom hodiny,... Áno, ako krátkodobé riešenie... Veľmi krátkodobé. Pretože, milé ženy, jediná cesta smerujúca k tomu, aby si bola dlhodobo a udržateľne zdravá, fit, pevná a spokojná je zmena životného štýlu ! Jednoducho, zdvihnúť zadok a uchopiť to konečne pevne do svojich rúk !

 

Share post:   

Produkty v článku

WHEY 3 Women line

WHEY 3
Women line

29,03

Súvisiace články

Progress - Je sa naozaj čím chváliť ?

Je progress aj to, že sme pribrali ? Je sa vôbec čím chváliť? Opäť sa začal kolotoč súťaží a opäť čoraz častejšie sme svedkami toho, že niektoré osoby na internete prezentujú svoje veľké – ´´dokonalé´´ pozadia. Dokonalé som dala do úvodzoviek z jedného dôvodu, pretože nie vždy s týmto slovom súhlasím. Niekedy to je skôr dokonalá ukážka nevkusne odfotených veľkých zadkov, ktoré vyzerajú, že okolo fitka ani nechodia. Fotografie vhodné skôr do porna bez náznaku svalov s hasthagom fitness... Problém nastáva pri nástupe na pódium, keď v príprave treba zhodiť aspoň 10kíl, ak nie viac... a ak aj niečo pod tým tukom bolo, väčšinou to s ním aj odíde a tzv. progress je fuč.Poprípade to veľké nič zostane normálne mäkké nič... tak čo, stálo ten prehnanný ´´progress´´ v podobe objemovky za takýto výsledk, alebo ste čakali niečo iné ? 

Progress - Je sa naozaj čím chváliť ?

Michaela Kanuščáková - U mňa na tanieri

Mnohé z vás oceňujete to, že sa s vami rada podelím na svojich profiloch s tým, čo prevažne tvorí súčasť môjho jedálnička. Aj keď, tie čo to sledujete už určite viete, že aranžovanie jedla nepatrí medzi moje silné stránky, pointa je inde, a to priblížiť vám to, okolo čoho by sa naše stravovanie malo „točiť“ aby spĺňalo charakter nutrične bohatej a vyváženej stravy.  A tak som si povedala, že vám zhrniem pár jedál, ktoré najviac chutia mne a mojim klientkám a veľmi rýchlo si ich vedia obľúbiť aj napriek tomu, že to nie sú práve kalorické bomby , či typické jedlá našich babičiek. Mám skúsenosť s tým, že mnohé ženy dokážu ukuchtiť milión variant rôznych nezdravších   jedál, ale pokiaľ už ide o varenie z nutrične bohatých potravín, menej kalorických, tak je to problém. Chýba nám v tomto smere fantázia. Nebudem písať gramáže, pretože tie už by ste si mali určiť samé podľa toho, aké máte kalorické nastavenie a nastavenie makroživín. Týmto článkom vám chcem dať len moje typy, ukážky a priblížiť jedlá ktoré sú v mojom jedálničku najčastejšie zaradené.

Michaela Kanuščáková - U mňa na tanieri