Vlasy - koruna krásy, časť 1.

Vlasy - koruna krásy, časť 1.

Vlasy - koruna krásy, časť 1.

Už dávno je známe, že vlasy sú skutočnou korunou krásy. Je to jeden z faktorov krásy, ktoré upútajú pozornosť. Či v bežno živote alebo ako jeden z bodov ktorý dodáva zdravo vyzerajúci vzhľad aj na pódiách. Áno, možnosťou je aj predĺženie vlasov, ale to často samotné vlasy zničí ešte viac. Toto som vždy riešila aj ja a hľadal som cesty, ako môžu moje vlasy vyzerať stále krásne, nielen ten moment na pódiu. Chce to čas, veľa trpezlivosti, správne informácie ale výsledok stojí za to.

 Nie každý má šťastie na bohatú hrivu, ktorá dodáva to žiaduce sebavedomie. Niekedy stačí na zmenu málo. Treba ale určiť problém a skúsiť nájsť riešenie. Jeden z problémov môže byť nevhodne zvolený účes, kaderníčka, ktorá sa púšťa do experimentov s ktorými nemá dostatočné skúsenosti alebo niekedy stačí aj to, že Vám kaderníčka nepovie nie. Dobrá kaderníčka by mala vedieť, kde sú hranice a kedy zmena môže už klientke uškodiť. Poznáte ten stav, keď sa rozhodnete pre zmenu a ste doslova nezastaviteľná? Verím, že to nie je len môj prípad. Aj ja som stihla byť už blond, a nebolo to nič príjemné pre môj vzhľad s jemne arabským profilom tváre. Áno, väčšine takýchto tipov žien sa naozaj blond farba nehodí a ja som to pochopila tiež veľmi rýchlo. To sme ale stihli farbu z vlasov stiahnuť troma sedeniami na blond melíry. Uff, viete si predstaviť tie šokované vlasy.  Vždy som bola zvyknutá mať krásnu hrivu, ale tento experiment mi dali moje vlasy vyžrať. A viem, že každá žena za svoj život vyvedie nejakú hlúposť svojim vlasom, ktoré potom dáva dokopy nejaký ten mesiac a prinajhoršom možno aj rok. Medzi ´´ideálne´´ zmeny môžeme určite zaradiť prudké zmeny farieb vlasov, nevhodné napojenie vlasov, dlhodobé nosenie príčeskov, zle zvolená kozmetika, zlá úprava vlasov, zlá starostlivosť o vlasy a jedna z najdôležitejších vecí je nevhodný životný štýl, nezdravé jedlo a diéty, z ktorých vyplýva skutočne zle vyživovaný vlas. Už dávno sa vie, že vlasy len z vonku nezachránime. Podstata začína vo vnútri a potom sa treba o vlas dobre starať aj z vonku. Tá vnútorná podstata je často veľmi jednoduchá a jedna látka na druhú krásne nadväzuje a sú v súlade aj so zdravým životným štýlom pri ktorom nevynechávate žiadne makro živiny. Najviac ohrozený sú ľudia v drastických a dlhodobých diétach, vegetariáni, vegáni... všetko so všetkým súvisí a keď sa na to pozrieme podrobnejšie, možno odhalíme aj váš problém. 

Poďme sa pozrieť na starostlivosť zvnútra. Vyvážená strava, zdravý životný štýl je často podstatou správneho štartu. Krása vlasou začína pri starostlivosti - výžive pokožky vlasov. Jej zdravie zabezpečujú omega3 mastné kyseliny, ktoré nájdete v rybách (losos, sardinky...) alebo vo vlašských orechoch. Pri ich nedostatku v potrave, najmä v období pred súťažných diét je vhodné dopĺňať ich v kapsľovej forme, alebo klasickým rybím olejom, ktorý dostanete kúpiť aj v tekutej forme v lekárni, pokiaľ ste schopný konzumovať ho priamo. Ak nie, stále je tú forma v kapsulách. 

Možno ste nevedeli, ale zdravý životný štýl a pestrá výživa , pokiaľ sa nejedná o uškrtenú pred súťažnú diétu, je pre naše vlasy jedným z najlepších zdrojov výživy. Jej základným kameňom sú predsa proteíny, ktoré neocenia len naše svalové vlákna, ale aj tie vlasové. Proteíny sú totižto základným kameňom stavby vlasu. Čerpať ich môžeme v živočíšnej, ale aj rastlinnej forme. Pre úplnú škálu aminokyselín sú vhodnejšie a u športovcov uprednostňované živočíšne proteíny. Jesť by sme však mali všestranne a proteíny môžeme čerpať zo všetkých druhov mäsa, vajíčok, mliečnych výrobkov, strukovín - sóje, šošovice atď. ... Medzi dôležitú aminokyselinu, na ktorú sa treba zamerať je methionín. Patrí medzi esenciálne aminokyseliny a telo si ju teda nedokáže vyrobiť samo, je nutné dopĺňať ju z vonka. Nájdeme ju v mäse, orechoch, strukovinách, jogurtoch, vajciach, rybách... A prečo som vypichla zrovna túto aminokyselinu ? Metionín predstavuje východiskovú látku pre vznik cysteínu, taurínu, karnitínu, adrenalínu či melatonínu. Cysteín chráni ľudské telo pred voľnými radikálmi a vplyvmi zlého životného prostredia. Taurín napríklad znižuje krvný tlak, karnitín napomáha pri látkovej premene, adrenalín pripravuje telo na nebezpečenstvo a melatonín zlepšuje náš spánok. Metionín je pre všetky tieto aminokyseliny a hormóny doslova nenahraditeľný. 

Pre rast vlasov sú výborné aj minerály zinok a selén. Ich nedostatok sa možno prejavuje aj u Vás a to v podobe vypadávania vlasov, oslabenej imunity, pomalým hojením rán, či únavou. Zinok, ktorý je prezývaný aj ako minerál krásy, sa v prirodzenej forme v potrave nachádza v červenom mäse, ustriciach a vnútornostiach. Samo o sebe vieme, ako finančne náročné je dostať sa k týmto surovinám v dostatočnom a pravidelnom množstve - aby to malo aj nejaký význam a o to viac v dobrej kvalite. Áno, vnútornosti nie sú tak drahé, práve naopak, ale zase pôžitok z nich mať nebudete a povedzme si pravdu, že nieje to moc pôvabný spôsob a dostať ich do seba v požadovanom obnose kvôli zinku by bol problém. Aspoň pre mňa, proti gustu však žiaden dišputát. Možno to bude pre Vás stále vhodnejší spôsob ako jesť nejaké tabletky. Ja v tomto prípade uprednostňujem získavanie dostatku zinku v doplnkoch výživy. Obsah získavania zinku z potravy je náročnejší a odporúča sa ho dopĺňať vo výživových doplnkoch. Zinok sa okrem vlasov stará aj o pevnú a zdravú pokožku, rast vlasov a nechtov, ale ak miniem len faktory krásy, stará sa aj o Vašu imunitu či rýchlejšie hojenie rán. Selén v prirodzenej forme nájdeme v para orechoch, vajíčkach, slnečnicových semienkach, v chudom mäse - morčacie či kuracie, tuniak. 

Ďalším dôležitým minerálom je meď, tá napomáha správnej tvorbe kolagénu – lepšej pružnosti pokožky a vlasov, lepšiemu hojeniu rán, vstrebávaniu železa - ktoré je v jeho nedostatku zase zodpovedná za vypadávanie vlasov, ďalej meď napomáha  znižovaniu cholesterolu,  správnej pigmentácií pleti, vlasov ... a má množstvo ďalších výhod. Jej prirodzený výskyt nájdeme v horkej čokoláde, vo varenom hovädzom mäse, v ustriciach, v jahňacom mäse, surových kešu orechoch, v restovanom slnečnicovom či sezamovom semienku a v pražených mandliach. Ešte by som sa vrátila k železu, ktoré sa najlepšie vstrebáva z mäsa, ale dnes už máme rôzne náhrady aj pre vegetariánov - napríklad taká melasa, ktorá sa ale zase nestotožňuje s našim diétnym režimom pre svoj vysoký obsah cukru. Aj pre tieto dôvody je dobré v predstihu siahnuť po výživových doplnkoch. Pri prevencii pred poškodením vlasov sú výbornými pomocníkmi vitamíny skupiny B. Tie by taktiež nemali byť problém spolu s vyváženým režimom v stravovaní. Vitamíny skupiny B nájdeme v cereálnych výrobkoch, vajciach a rybách. 

Poslednou bodkou na zozname je lesk vlasov o ktorý sa stará nielen už spomínaný zinok, ale aj vitamíny C a A. Nájdeme ich v zelenine - brokolica, mrkva... ale samozrejme aj v ovocí. Jeden až dva kusy správne vybratého ovocia neuškodia ani vášmu diétnemu režimu. Práve naopak. Okrem vyváženej stravy dodáte telu aj dávku vitamínov a vďaka vláknine obsiahnutej v ovocí pomôžete aj tráviacemu traktu. Treba si pamätať staré známe pravidlo jedného jablka denne a v tomto prípade nielen kvôli zdraviu a imunite, ale aj lepšiemu tráveniu a lepšiemu stavu pokožky a vlasov. A ani taký grep nie je na zahodenie. 
Príjem všetkých spomínaných vitamínov a minerálov je problematické dostať do tela v dostatočnom množstve zo stravy. Aj preto sú to doplnky výživy - nie ako náhrada stravy, ale vyváženie jej chýbajúcich častí hlavne v diétnom režime, či pri špecifickom stravovaní. Aj to bol dôvov vyskladať to všetko a ešte omnoho viac do jedného produktu, ktorým je Beauty Booster. 

V neposlednom rade netreba zabúdať ani na dostatočný pitný režim. Nič živé nedokáže existovať bez vody a správnej hydratácie. Ako by vyzeral ten najkrajší kvet bez potrebnej dávky hydratácie? Myslím, že poznáte odpoveď listov Vašej prizabudnutej nepoliatej fialky ... Nielen že voda telo hydratujete, ale aj látky, ktoré do neho potrebujete dostať,  budú mať laicky povedané, uľahčený priechod. Tak pekne so sebou nosiť shaker alebo aspoň malú fľašku vody, pri ktorej si svoj pitný režim dokážete odsledovať. 

Share post:   

Produkty v článku

Súvisiace články

Progress - Je sa naozaj čím chváliť ?

Je progress aj to, že sme pribrali ? Je sa vôbec čím chváliť? Opäť sa začal kolotoč súťaží a opäť čoraz častejšie sme svedkami toho, že niektoré osoby na internete prezentujú svoje veľké – ´´dokonalé´´ pozadia. Dokonalé som dala do úvodzoviek z jedného dôvodu, pretože nie vždy s týmto slovom súhlasím. Niekedy to je skôr dokonalá ukážka nevkusne odfotených veľkých zadkov, ktoré vyzerajú, že okolo fitka ani nechodia. Fotografie vhodné skôr do porna bez náznaku svalov s hasthagom fitness... Problém nastáva pri nástupe na pódium, keď v príprave treba zhodiť aspoň 10kíl, ak nie viac... a ak aj niečo pod tým tukom bolo, väčšinou to s ním aj odíde a tzv. progress je fuč.Poprípade to veľké nič zostane normálne mäkké nič... tak čo, stálo ten prehnanný ´´progress´´ v podobe objemovky za takýto výsledk, alebo ste čakali niečo iné ? 

Progress - Je sa naozaj čím chváliť ?

Chôdza - Stvorení pre pohyb

Aj keď dnešná zrýchlená doba nám uberá na prirodzenom pohybe, je potrebné nájsť si dôvody PREČO sa hýbať. A môžu byť rôzne. Jedným z nich môže byť vzhľad a ďalším z dôvodov môže byť naše zdravie. Schválne som zdravie uviedla ako druhé v poradí, pretože aj keď sa všetci bijeme do pŕs za to, ako je pre nás naše zdravie to najdôležitejšie, prvým hnacím motorom, prečo sa chceme začať viac hýbať, je často práve vzhľad. O naše zdravie sa začíname zaujímať až kedˇ príde nejaký problém, často už vážneho charakteru. A pritom nám stačí tak málo, aby sme predišli rôznym zbytočným a aj závažným ochoreniam.

Chôdza - Stvorení pre pohyb