Michaela Kanuščáková - U mňa na tanieri

Michaela Kanuščáková - U mňa na tanieri

Michaela Kanuščáková - U mňa na tanieri

Mnohé z vás oceňujete to, že sa s vami rada podelím na svojich profiloch s tým, čo prevažne tvorí súčasť môjho jedálnička.  Aj keď, tie čo to sledujete už určite viete, že aranžovanie jedla nepatrí medzi moje silné stránky, pointa je inde, a to priblížiť vám to, okolo čoho by sa naše stravovanie malo „točiť“ aby spĺňalo charakter nutrične bohatej a vyváženej stravy.  A tak som si povedala, že vám zhrniem pár jedál, ktoré najviac chutia mne a mojim klientkám a veľmi rýchlo si ich vedia obľúbiť aj napriek tomu, že to nie sú práve kalorické bomby , či typické jedlá našich babičiek. Mám skúsenosť s tým, že mnohé ženy dokážu ukuchtiť milión variant rôznych nezdravších   jedál, ale pokiaľ už ide o varenie z nutrične bohatých potravín, menej kalorických, tak je to problém. Chýba nám v tomto smere fantázia. Nebudem písať gramáže, pretože tie už by ste si mali určiť samé podľa toho, aké máte kalorické nastavenie a nastavenie makroživín. Týmto článkom vám chcem dať len moje typy, ukážky a priblížiť jedlá ktoré sú v mojom jedálničku najčastejšie zaradené.

Moja obľúbená ovsená kaša:    

Mnohé moje klientky o ovsenej kaši na začiatku nechceli ani počuť. Pokým si ju neskúsili pripraviť chutne a skúsili jeden z mojich typov:

  • Ovsené vločky uvaríme vo vode ( pridáme toľko vody akú hustotu kaše chceme docieliť ), po uvarení primiešame odmerku chutného proteínu, prípadne aj trochu nejakého sladidla ( ak nám na osladenie nestačí spomínaný proteín ), navrch položíme kocku, dve vysokopercentnej čokolády a necháme ju tam jednoducho rozpustiť. Navrch nakrájame ovocie ( podľa mňa je k tomu najchutnejší banán, ktorý si vieme máčať v rozpustenej čokoláde ), môžeme poliať trochou arašidového masla, prípadne naukladať  oriešky alebo semiačka.

 

Tvarohovo - ovocný dezert

Túto lahôdku si zvyknem robiť aj ako raňajky: Do misky si dáme akékoľvek lesné ovocie ( môže byť  aj mrazené ), pridáme trocha sladidla,  kocku, dve vysokopercentnej čokolády a ovsené vločky. Všetko si zohrejeme do horúca a na túto horúcu ovocno čokoládovú zmes pridámevychladený tvaroh. Navrch naukladáme trocha orieškov, semiačok, alebo polejeme trochou orechového masla.

Proteínová placka na sladko 

Bielka a odmerku chutného proteínu zmixujeme a vylejeme na rozohriatu panvicu ( ak máš kvalitnú panvicu, nepotrebuješ olej ), na hotovú placku natrieme tvaroh, prípadne ochutený grécky jogurt, nakrájame pár koliesok banánu ( alebo iného ovocia ) a polejeme trochou arašidového masla.

Jablkovo – mrkvový šalát

Také jednoduché a také svieže a chutné: Najemno nastrúhané jablko a mrkvu zmiešame s bielym gréckym jogurtom a škoricou.

Avokádovo – vajíčkové hrianky

Na teplé hrianky si uložíme plátok syra,  plátky avokáda,  volské oko a ľubovoľnú zeleninu.

Celozrnné cestoviny s tuniakom

Taká klasická rýchlovka: Celozrnné cestoviny zmiešame s tuniakom, primiešame nadrobno nakrájanú zeleninu ( za mňa ideálne jarnú cibuľku, rajčiny, papriku, trocha kukurice a hrášku ), zmiešame s cottagecheese, alebo trochou kečupu bez pridaného cukru s vysokým podielom paradajok a posypeme trochou syra.

Cuketové rezance

Cuketu pozdĺž nastrúhame na dlhé rezance a krátko opražíme na rozohriatej panvici ( tak, aby ostala trocha chrumkavá ). Uložíme na tanier, navrch naukladáme kúsky opraženého kuracieho mäska a posýpeme nastrúhaným syrom.

Zapekaná brokolica so syrom

Predvarenú brokolicu naukladáme do zapekacej misy, natrháme plátky kuracej šunky a naukladáme plátky mozzareli. Necháme zapiecť v rúre ( cca 15 minút úplne stačí ).

Čo má teda dôležité miesto v  mojom jedálničku 

Takmer na dennodennom poriadku sú teda u mňa ovsené vločky, ryžové vločky,  proteín, vajcia, kuracie steaky, ryby ( veľmi obľúbený je losos, pstruh  a tuniak ), ryža, zemiaky, celozrnné cestoviny, ryžové chlebíky, celozrnné pečivo, tvaroh, grécke jogurty, syry, ovocie, zelenina, vysokopercentná čokoláda, orieškové maslá, orechy, semiačka, ...  Občas doplnené o kvalitné proteínové tyčinkyči  rôzne proteínové  pochúťky. To tvorí gro môjho jedálnička a samozrejme sa občas pritrafí aj niečo nie úplne nutrične bohaté, to ale  v závislostí na tom, v akej fáze sa nachádzam ( či sa práve pripravujem na súťažné pódia, alebo mám voľnejší režim a netlačí ma žiaden termín do ktorého som nútená znížiť percento tuku ).

Dúfam, že som vás aspoň trocha inšpirovala a ukázala aké potraviny by ste si najbližšie mali hodiť do nákupného košíka.

Share post:   

Súvisiace články

Chcem pribrať - ako na to

O tom ako schudnúť sa už čo to popísalo aj na tomto blogu. Ale napadlo by vás, že sú ženy ktoré sa neúspešne pokúšajú pribrať ? Áno, mnohé im tento ich „stav“ závidíme, ale pre dotyčné to predstavuje rovnaký problém ako väčšiu časť ženskej populácie pokúšajúcu sa schudnúť. A aký motív vlastne majú ženy s týmto cieľom, keď nejedna z nás by sa s nimi vymenila ? Jeden z dôvodov je zdravie, ďalším je zosilnieť, ale ten hlavný motív je pre mnohé, nebudeme si klamať,   vybudovať ženské krivky, spevniť. O tom ako pribrať sa už toho píše menej a tak sa na mňa nejedna z vás s touto otázkou obracia už nejakú dobu. Tak som sa rozhodla napísať vám niečo o tejto problematike.

Chcem pribrať - ako na to

Zlý tréner v šiestich bodoch

Nieje tréner, ako tréner. Každý sa vzdeláva , ale myslieť si, že sa stanete dobrým trénerom LEN po trojdňovom kurze, ktorých je dnes neúrekom, je naozaj hlúpe. A nájsť si takéhoto tréner, ktorý má na vás dohliadať nie len po stránke dať Vás do formy, ale má dbať aj o Vaše zdravie, je taktiež nezodpovedné. A keďže sa ako tréner a kouč dlhodobo stretávam s podobným, podľa mňa nevhodným predošlým prístupom mnohých "kolegov" z brandže a zlými skúsenosťami mnohých mojich klientiek, tak ma napadlo, že takéto zhrnutie toho, čo je v rámci tejto služby naozaj cez čiaru

Zlý tréner v šiestich bodoch