Súťaženie – tenký ľad ?

Súťaženie – tenký ľad ?

Súťaženie – tenký ľad ?

Dievčat s ambíciou venovať sa tomuto športu súťažne a postaviť sa na pódium narastá. Vôbec sa tomu nedivím, pretože tento šport je veľmi ženský, čím ďalej tým viac je o celkovej kráse, vyžarovaní, make – upe, úprave vlasov, elegantných ligotavých bikinách, ladnosti, dokonalosti. Je pre dievčatá a ženy vzhľadom na práve spomenuté faktory veľmi atraktívny. Zvýšený záujem o tento šport hodnotím jednoznačne pozitívne. Je podľa mňa skvelé  dávať si ciele, chcieť posúvať to čomu sa venujem na vyššiu úroveň a mať v sebe zdravú súťaživosť ktorá nás núti chcieť byť lepšou. Je obdivuhodná snaha každej jednej pretekárky ktorá to zvládne, je ochotná opustiť svoj komfort a dotiahnuť to do konca, zväčša niekoľko sezón, mesiacov, rokov, opakovane a stále s väčším nasadením. Pretože kto si myslí, že čím dlhšie sa tomu dotyčná venuje, tým je to jednoduchšie, je na veľkom omyle ! Práve naopak !

Takže ak máš vhodné predpoklady a dôvody tak len do toho. Ak k tomu mieniš pristupovať rozumne, dáš si záležať na tom, komu sa zveríš do rúk a či chceš aj uvažovať nad tým čo a prečo to tak budeš robiť a aký je pomer RISK verzus BENEFIT ( moja obľúbená veta ktorú si rada požičiavam zo seminárov Stará škola Slovensko ) choď do toho ! Môžeš získať minimálne cenné skúsenosti.

Ale KAŽDÁ MINCA MÁ DVE STRANY....

Súťaženie môže predstavovať tenký ľad pre mnohé dievčatá. Prečo ? A pre koho ? Tak sa na to so mnou pozrite „mojim okom“:

             

Poruchy príjmu potravy

Ak trpíš, alebo si v minulosti trpela akoukoľvek poruchou príjmu potravy, tak by som veľmi uvažovala či zvládneš súťažné prípravy bez ujmy. Mala som a mám klientky ktoré si niečím takým prešli a úspešne sa postavili na súťažné pódium, úspešne najmä v zmysle, že ich to v žiadnom prípade nevrátilo tam kde boli, ale práve naopak, vďaka  cieľu súťažiť, pracovať na sebe a vďaka vhodnému okruhu ľudí s ktorými sa stýkali sa z toho „vyhrabali“. To ale zvládne, dovolím si povedať, málo ktorá  a ak z toho nie si úplne von, nemáš v týchto veciach upratané, tak by som sa sústredila výlučne na fitness v  jeho maximálne zdravých hraniciach, bez akéhokoľvek tlaku na znižovanie percenta tuku, veľkých kalorických deficitov, bez akýchkoľvek nárokov na to, ako by si mala vyzerať. Robiť to s radosťou pre seba a profitovať z podstaty celého fitness – ako zdravého životného štýlu. Je totiž podľa mňa veľmi ľahké skĺznuť do nejakých problémov v podobe stravovacích porúch ak ťa v tomto športe nepodrží zdravý rozum a psychická odolnosť. A touto vetou by som sa už posunula k ďalšiemu bodu:

Psychika

Možno vyznie smiešne to, čo tu riešim. Veď ide len o nejaké bikini fitness... Je to smiešne, aj smutné zároveň, ale realita je taká, že sa s tým za tie roky čo v tomto športe pôsobím bežne stretávam. Súťažiť začínajú mnoho krát pätnásť, šestnásť, sedemnásť ročné dievčatá...  Sú to dievčatá ktoré sa vyvíjajú a je snáď všetkým jasné, že v tomto veku má väčšina dievčat omnoho väčšie obavy o vlastný vzhľad, o to, ako ich vnímajú ostatní a názory iných sú pre nich dôležité a smerodajné. ( Mimochodom, spomínam tu „násťročné“ ale ani vyšší vek mnoho krát nezaručuje silnejšiu a odolnejšiu psychiku. U tejto skupiny je to ale podľa mňa najriskantnejšie ). A tu si treba uvedomiť, že toto je šport kde sa výzor hodnotí nekompromisne a bez servítky. Aj keď dievča maká, oproti rovesníčkam vyzerá úplne skvele a má byť na čo pyšná, tu sa neodpúšťa tuk na viac, mäkký zadok, nedajbože celulitída, či niečo čo ani nedokáže ovplyvniť lebo to má jednoducho geneticky dané ( napríklad širší pás ), málo suverénny prejav, zlý make up,...  je porovnávaná.

A ustáť takúto kritiku, aj keď do toho dávame ( verím, že snáď väčšina z nás ) 1000%,  zachovať chladnú hlavu a triezvy pohľad, nezabudnúť prečo to robím a kto som bez ohľadu na to kto si čo myslí o mojom vzhľade  chce kurník SILNÚ ŽENU !

Takže, tu to chce mať na to hlavu – makať, nenechať sa kritikou odradiť, práve naopak a BYŤ SI VEDOMÁ SVOJEJ HODNOTY bez ohľadu na to, ako v tomto rebríčku skončím. Aj keď do toho dávame veľmi veľa, vždy je to len šport, navyše ťažko merateľný ( pri behu vieš jednoznačne kto dobehol ako prvý ).... J

Spokojnosť, nespokojnosť... 

Treba sa pripraviť na to, že zatiaľ čo  v rámci takého bežného fungovania v tomto životnom štýle sa budeš cítiť dobre a spokojne, tak vo víre súťažného kolotoča to bude s najväčšou pravdepodobnosťou fuč. Už to nebude dosť dobré, pretože sa „zažiješ“ vo svojej top forme, ktorá do pár dní, týždňov zmizne. Zatiaľ čo v minulosti si vnímala zdravé jedlo, kilo hore dole, tak v procese príprav a off seanson to bude o kalóriách, sacharidoch, tukoch, bielkovinách, súťažnej váhe,...  Zatiaľ čo všetci naokolo budú vnímať tvoju dobrú postavu ( pokiaľ samozrejme nebudeš mať 15 kg hore hneď po sezóne ), ty budeš vnímať nedostatky na ktorých treba pracovať. Avšak tieto riadky nepíšem ako niečo negatívne. Tieto posledné riadky bude ovplyvňovať tvoj pohľad na vec. Či ťa to bude frustrovať, alebo sa na to začneš pozerať zdravo, a to v tom zmysle, že je normálne mať mimo sezón ZDRAVÉ percento tuku ( nie zas miernu nadváhu, metóda z extrému do extrému ešte nič dobre nikomu nepriniesla ) a na nedostatkoch ktoré odrazu začneš vnímať budeš pracovať, ale s ĽAHKOSŤOU a kľudnou hlavou. A aj v stravovaní nájdeš pre teba vhodný stred, aby sa celý tvoj život netočil len okolo jedla, ale naopak, aby si z toho profitovala a dokázala zároveň ŽIŤ.

Ak by som to mala na záver zhrnúť, tak je podľa mňa dôležité, aby si sa do súťaženia pustila len ak máš na to predpoklady. A najväčší predpoklad je podľa mňa v tomto smere jednoznačne ZDRAVÉ PSYCHICKÉ NASTAVENIE, od začiatku SPRÁVNE NASTAVENÉ HODNOTY, schopnosť opúšťať svoje pohodlné hranice a pracovať na sebe, ale zároveň sa z toho nepok...ť ( pardón, slovo ktoré by to lepšie vyjadrilo som aktuálne nenašla v slovníku ), KRITIKU brať ako NÁSTROJ NA ZLEPŠENIE, NIE AKO URČENIE TVOJEJ HODNOTY ! A to isté platí naopak – to, že ti raz budú tlieskať, neznamená, že o rok si budú pamätať tvoje meno. Je to šport... 

 

 

 

Share post:   

Súvisiace články

BIKINI - seminár

Seminár bude vedený tromi pretekárkami a trénerkami s dlhoročnou praxou. Sabína Chovanec Pleváková, Michaela Vagáši Kanuščáková a Juliana Zaukolec. Našim cieľom je predávať mnohoročné skúsenosti, predchádzať tak nesprávnym rozhodnutiam, upozorňovať na ne a tak isto sústreďovať sa na tie správne. Vo svete fitness stále koluje množstvo dezinformácií na ktoré chceme upozorňovať a dávať ich do porovnania práve s praxou, ktorú sme získali nielen na sebe, ale práve aj v spolupráci s množstvom klientiek. Seminár je určený nielen pre pretekárky, ale aj fitness nadšenkyne, ktorá sa na pódium nechystajú. Seminár bude mať edukatívno - náučný charakter s priateľskou atmosférou, úkončený otvorenou diskusiou. 

BIKINI - seminár

Progress - Je sa naozaj čím chváliť ?

Je progress aj to, že sme pribrali ? Je sa vôbec čím chváliť? Opäť sa začal kolotoč súťaží a opäť čoraz častejšie sme svedkami toho, že niektoré osoby na internete prezentujú svoje veľké – ´´dokonalé´´ pozadia. Dokonalé som dala do úvodzoviek z jedného dôvodu, pretože nie vždy s týmto slovom súhlasím. Niekedy to je skôr dokonalá ukážka nevkusne odfotených veľkých zadkov, ktoré vyzerajú, že okolo fitka ani nechodia. Fotografie vhodné skôr do porna bez náznaku svalov s hasthagom fitness... Problém nastáva pri nástupe na pódium, keď v príprave treba zhodiť aspoň 10kíl, ak nie viac... a ak aj niečo pod tým tukom bolo, väčšinou to s ním aj odíde a tzv. progress je fuč.Poprípade to veľké nič zostane normálne mäkké nič... tak čo, stálo ten prehnanný ´´progress´´ v podobe objemovky za takýto výsledk, alebo ste čakali niečo iné ? 

Progress - Je sa naozaj čím chváliť ?