Chôdza - Stvorení pre pohyb

Chôdza - Stvorení pre pohyb

Chôdza - Stvorení pre pohyb

Aj keď dnešná zrýchlená doba nám uberá na prirodzenom pohybe, je fajn nájsť si dôvody PREČO sa hýbať.A môžu byť rôzne. Jedným z nich môže byť vzhľad a ďalším z dôvodov môže byť naše zdravie. Schválne som zdravie uviedla ako druhé v poradí, pretože aj keď sa všetci bijeme do pŕs za to, ako je pre nás naše zdravie to najdôležitejšie, prvým hnacím motorom, prečo sa chceme začať viac hýbať, je často práve vzhľad. O naše zdravie sa začíname zaujímať až kedˇ príde nejaký problém, často už vážneho charakteru. A pritom nám stačí tak málo, aby sme predišli rôznym zbytočným a aj závažným ochoreniam. Ak odhodíme výhovorky a uvedomíme si, ako veľmi si môžeme pomôcť jedným z najzákladnejších, najdostupnejších a pre nás najprirodzenejších pohybov,  ktorým je chôdza, prídeme na to, že to nie je ani časovo a ani finančne také zložité a môže to byť aspoň začiatok. Obyčajná chôdza znižuje riziko obezity, kardiovaskulárnych ochorení, znižuje riziko cukrovky, vysokého krvného tlaku, artritídy a ďalších chronických ochorení.

Jediné, čo potrebujete, je mať trochu svoj pohyb pod kontrolou.

Tak ako zjedením jedného hamburgeru nepriberiete , z jedného šalátu neschudnete a tento jeden šalát ani neodstráni problém so zvýšeným cholesterolom, s ktorým Váš doktor bije na poplach pri každej preventívnej kontrole a vy jemu a aj sebe, len každý druhý rok sľubujete, ako s tým niečo urobíte.., tak ani chôdza tu a tam, bez cieľa a dlhodobého pravidelného praktizovania, nepomôže! Musíte to mať aspoň trochu pod kontrolou. Ak ste sa teda rozhodli viac kráčať, mali by ste si uvedomiť, že sa to má stať Vašim zvykom. Ideálne je, ak takéto zvýšenie pohybovej aktivity prirodzene zakomponujete do Vášho denného rytmu. 

 

 

Zmeňte svoj životný štýl

  • Ak sa dá, tak chodievajte do práce a z práce pešo. Prípadne zaparkujte auto aspoň päťsto metrov od kancelárie a túto vzdialenosť prejdite každý deň po vlastných.

  • Najmä ľudia so sedavým zamestnaním by sa mohli prestať vyvážať výťahom a použiť radšej schody, čo má rovnaký účinok ako chôdza do kopca.

  • Vo svojom voľnom čase, ak si môžete vybrať, dajte prednosť túre v prírode na čerstvom vzduchu pred chodením po chodníkoch v meste s nie veľmi priaznivým ovzduším pre pľúca.

Základom úspechu je mať svoj pohyb aspoň trochu pod kontrolou. K plneniu svojich cieľov si môžete pomôcť aplikáciami vo Vašom smartfone alebo aj krokomerom, ktorý je ľahko dostupný v množstve variácií. Ale keďže telefón nemáte stále pri sebe a často ho necháte niekde položený, nieje to tá najlepšia varianta. Preto je lepšie zaobstarať si krokomer vo forme náramkových hodiniek, ktoré môžete mať na ruke počas celého dňa. Tak ako som spomínala, nájdete už mnoho variácií. Ak od nich očakávate len meranie krokov, bez problémov si môžete zaobstarať ich lacnejšiu variantu. Ak , ale očakávate aj vyššiu presnosť ostatných funkcií akými sú meranie tepu, spálené kcal, či GPS na presné meranie trasy, v tom prípade odporúčam do hodiniek investovať viacej, v opačnom prípade sú funkcie často veľmi nepresné.

Kde začať a podľa čoho si stanoviť ciele?

Pár základných informácií, ktoré by ste mali vedieť:

1, Počas 45-minútovej chôdze rýchlym krokom spálite takmer rovnaké množstvo kalórií ako pri behu, prípadne cvičení vo fitcentre. Zvýši sa vám frekvencia srdca, okysličí sa vám krv a tuky sa začnú spaľovať oveľa rýchlejšie, čo sa prejaví aj na postave. Výdaj energie pri chôdzi je závislý od hmotnosti človeka a od jej rýchlosti. Ťažší človek pri rovnakej rýchlosti spáli viac energie ako niekto s menšou hmotnosťou. Ak dvaja majú rovnakú hmotnosť, kalórií spáli viac ten, kto bude rýchlejšie kráčať.

Základná tabuľka, podľa ktorej si v závislosti na Vašu váhu a rýchloť chôdze môžete približne stanoviť Váš kcal výdaj. Energetická náročnosť chôdze (kcal/h).

 

Telesná hmotnosť (kg)

Rýchlosť chôdze

50

56

62

68

74

80

86

92

98

4 km/h

184

206

228

250

272

294

316

340

362

4 km/h kopcovitý terén

226

252

280

306

334

360

388

414

442

6km/h

334

374

414

454

494

534

574

614

654

6 km/h kopcovitý terén

398

444

492

540

588

636

682

730

778

 

2, Vo všeobecnosti sa odporúča denne prejsť približne 10 000 krokov. 10 000 krokov je denný odporúčaný limit pre udržiavanie si zdravia a aj kondície. Ak sú, ale Vaše ciele vyššie a chcete pomocou chôdze aj zhodiť nejaké to kilo navyše, budete musieť trochu pridať. Pre zníženie hmotnosti sa odporúča niečo medzi 12 000 – 15 000 krokov denne.

3, Splniť základný ciel 10 000krokov môžeme aj inou športovou aktivitou ako napríklad beh, pri ktorom daný denný limit splníme relatívne rýchlo a pre mňa už aj jednoducho. Čo sa týka behu, veľa ľudí tento spôsob merania krokov neuznáva. Týmto spôsobom dokážem za necelú hodinu behu v miernom tempe splniť svoj denný limit 10 000 krokov a to v relatívne krátkom čase. Ideálne riešenie, ak celý deň sedím na zadku v aute a večer potrebujem rýchlo dohnať zameškané. Pre mňa je dôležité ani nie to, ako sa ku danému limitu dostanem, ale to, že ho splním, že sa hýbem, že sa cítim dobre.

 Základom ale stále ostáva chôdza ako najPrirodzenejší pohyb pre zlepšenie našej kondície a zdravia. Treba len začať a mať to trochu pod kontrolou. 

Share post:   

Produkty v článku

WHEY 3 Women line

WHEY 3
Women line

27,00

Súvisiace články

Progress - Je sa naozaj čím chváliť ?

Je progress aj to, že sme pribrali ? Je sa vôbec čím chváliť? Opäť sa začal kolotoč súťaží a opäť čoraz častejšie sme svedkami toho, že niektoré osoby na internete prezentujú svoje veľké – ´´dokonalé´´ pozadia. Dokonalé som dala do úvodzoviek z jedného dôvodu, pretože nie vždy s týmto slovom súhlasím. Niekedy to je skôr dokonalá ukážka nevkusne odfotených veľkých zadkov, ktoré vyzerajú, že okolo fitka ani nechodia. Fotografie vhodné skôr do porna bez náznaku svalov s hasthagom fitness... Problém nastáva pri nástupe na pódium, keď v príprave treba zhodiť aspoň 10kíl, ak nie viac... a ak aj niečo pod tým tukom bolo, väčšinou to s ním aj odíde a tzv. progress je fuč.Poprípade to veľké nič zostane normálne mäkké nič... tak čo, stálo ten prehnanný ´´progress´´ v podobe objemovky za takýto výsledk, alebo ste čakali niečo iné ? 

Progress - Je sa naozaj čím chváliť ?

Ako si vybrať správne súťažné bikiny

O tom, aké je dôležité vybrať si tie správne bikiny na súťaž, sa popísalo už naozaj veľa. Čo je ale najdôležitejšie pri výbere bikín, aké sú kritéria a na čo by ste mali prihliadať ?

Ako si vybrať správne súťažné bikiny