Progress - Je sa naozaj čím chváliť ?

Progress - Je sa naozaj čím chváliť ?

Progress - Je sa naozaj čím chváliť ?

Je progress aj to, že sme pribrali ? Je sa vôbec čím chváliť? Opäť sa začal kolotoč súťaží a opäť čoraz častejšie sme svedkami toho, že niektoré osoby na internete prezentujú svoje veľké – ´´dokonalé´´ pozadia. Dokonalé som dala do úvodzoviek z jedného dôvodu, pretože nie vždy s týmto slovom súhlasím. Niekedy to je skôr dokonalá ukážka nevkusne odfotených veľkých zadkov, ktoré vyzerajú, že okolo fitka ani nechodia. Fotografie vhodné skôr do porna bez náznaku svalov s hasthagom fitness... Problém nastáva pri nástupe na pódium, keď v príprave treba zhodiť aspoň 10kíl, ak nie viac... a ak aj niečo pod tým tukom bolo, väčšinou to s ním aj odíde a tzv. progress je fuč.Poprípade to veľké nič zostane normálne mäkké nič... tak čo, stálo ten prehnanný ´´progress´´ v podobe objemovky za takýto výsledk, alebo ste čakali niečo iné ? 

Nie vždy sa realita či momentka zo súťaží od instagramu líši len použitím photoshopu. Často krát a aj napriek množstvu informácií tento rozdiel vytvára obyčajný nevhodný úsudok. To, že niekto urobí objemovku, doslova sa vyžerie a má vysoký podiel tuku, bez náznaku svalov neznamená, že je to to, čo je požadované. Áno, ak sa chceš zaradiť do kategórie Kim Kardashian a ostatných dievčat valcujúcich internet s hashtagom BIG BOOTY, tak je to potom pravdepodobne tá správna cesta, akurát si treba vybrať inú súťaž, nie tú športovú. Ak je ale tvojím cieľom súťaž vo fitness, začni viacej rozmýšľať nad tým, ako to urobiť, aby ti aj na pódiu svaly ostali. Je jednoduché nabrať kopec tuku a potom ho nevkusne vystavovať na obdiv a v off season sa uspokojiť so srdiečkami, ktoré nehodnotia tvoju prácu, ale skôr odvahu a čoraz viac opadávajúce zábrany... Zložitejšie je naozaj vybudovať sval, ktorý bude vidieť aj na pódiu. A urobiť to tak, aby tam ten sval aj ostal. A tu sa dostávam ku prvej položenej otázke a to ako dôležité je urobiť veľký progres.

Ja osobne si myslím, že dôležitejšie je urobiť progress, ktorý je udržateľný. Progress, ktorý vidíte, ako v offseason, ale ste reálne schopný priniesť ho aj na pódium. Vidíte tvar tela, tvar práce, ktorú ste urobili a túto prácu prípravou len osekať. Osekať telo ako sochu, ale na to potrebujete kvalitný základ, pevnú hmotu, ktorá je kvalitne vybudovaná. Jednoducho z blata sochu neurobíš! A ak ten pevný základ nevidíš už v off season, niekde je asi chyba. Máloktorá žena z tohto ´´blata´´ dokáže urobiť fakt peknú formu.

Prvým problémom, prečo sa niektorým nedarí urobiť pekný progress je už spomínané prílišné priberanie v off season 10kg + . Z tejto plusovej váhy sa do dobrej súťažnej formy nedostanete za 2-3 mesiace. S tým naozaj nerátajte. Ak sa aj na pódium pripravíte, pravdepodobne prídete o všetko vybudované a budete tam, kde na poslednej súťaži a progress je zrazu fuč.

Ďalším problémom je rozvoj svalovej hmoty prílišným objemovým – až prehnane silovým tréningom. To že potlačíte XY kíl aj ušami (rozumej všetkými časťami tela), opäť neznamená, že to z teba urobí lepšiu – kvalitnejšiu fitnessku. Zase si v tomto prípade mýlite súťaž. Ak vás to baví a máte silové predpoklady, chcete to robiť, potom je tu súťaž v trojboji. Ak sa ale chceš venovať bikini fitness, kde sa naozaj hodnotí ženskosť a symetria tela, je načase zostaviť tréning s čo najväčším zameraním sa na jednotlivé svalové partie tak, aby sa rozvíjali časti tela, ktoré potrebujete a naopak eliminoval sa rozvoj svalov, ktoré už buď máte dostatočne rozvinuté alebo svaly, ktoré ako bikini fitnesska rozvinuté mať nepotrebujete (napr. trapéz). Tomu sa hovorí INDIVIDUÁLNY prístup trénera. Jednduchá a banálna vec, ktorú by mal spĺňať každý tréner. Niektorím však chýba dostatočná prax a niektorí si bohužiaľ potrebujú doháňať svoje ego na výkonoch svojich zverenkýň či už na úkor toho ako vyzerajú, alebo nanešťastie aj na úkor zdravia.

 Strašne dôležité pre cvičenie a dosiahnutie požadovanej formy je dobré oko trénera, ktorý Vám nedá cvičiť to, čo cvičia ostatní, ale všíma si Vaše predispozície. Hlavne začiatky určia smer, ktorým sa budete uberať. Zle odhadnutý tip postavy môže napáchať zbytočné škody a bohužiaľ sa stáva, že vďaka nevhodne zostaveným tréningom sa z pekných útlych dievčat stávajú malý mohutný buldočkovia. Áno, diétou sa dá tuk zhodiť, ale ak máte predispozície na veľké kvadricepsy, mohutné lýtka, ktoré vám môže závidieť nejeden chlapec v gyme, či tendenciu ťahať všetky cviky vrchnej časti tela cez trapéz a Váš tréner Vás na túto chybu neupozorní počas celej ´´objemovej´´ prípravy, pretože dôležitý je preňho a v tej chvíli aj pre Vás silový výkon, nečudujte sa keď v diéte tieto chyby tréningu ešte viacej vyznejú a vaša postava sa diametrálne líši od predstavy finálnej formy, ktorú ste chceli vidieť. Ťažko niečo uvidíte, ak formu buduje Vaše EGO, či ego trénera a ak u budujete aj s hrmadou tuku navyše. Nemrhajte svojím talentom, sústreďujte sa na cieľ, vizualizujte si Váš cieľ a pomaly, ale naozaj pomaly a isto sa k nemu približujte.

A odpoveď na prvú otázku je jednoduchá. Progress áno, ale s rozumom a pomaly. Vyhnete sa tak množstvu zbytočných problémov a prekvapení akými sú napríklad : sklamanie z výslednej formy / nepríjemná diéta často pod hladinou BMI / striktná diéta / strata aj vybudovanej hmoty / strata menštruačného cyklu / zníženie imunitného systému / následné prejedanie sa / jojo efekt... 

Share post:   

Súvisiace články

Chôdza - Stvorení pre pohyb

Aj keď dnešná zrýchlená doba nám uberá na prirodzenom pohybe, je potrebné nájsť si dôvody PREČO sa hýbať. A môžu byť rôzne. Jedným z nich môže byť vzhľad a ďalším z dôvodov môže byť naše zdravie. Schválne som zdravie uviedla ako druhé v poradí, pretože aj keď sa všetci bijeme do pŕs za to, ako je pre nás naše zdravie to najdôležitejšie, prvým hnacím motorom, prečo sa chceme začať viac hýbať, je často práve vzhľad. O naše zdravie sa začíname zaujímať až kedˇ príde nejaký problém, často už vážneho charakteru. A pritom nám stačí tak málo, aby sme predišli rôznym zbytočným a aj závažným ochoreniam.

Chôdza - Stvorení pre pohyb

Ako si vybrať správne súťažné bikiny

O tom, aké je dôležité vybrať si tie správne bikiny na súťaž, sa popísalo už naozaj veľa. Čo je ale najdôležitejšie pri výbere bikín, aké sú kritéria a na čo by ste mali prihliadať ?

Ako si vybrať správne súťažné bikiny