Nehľadaj zázrak tam kde neexistuje

Nehľadaj zázrak tam kde neexistuje

Nehľadaj zázrak tam kde neexistuje

Nieje príliš dobré naskakovať na rozbehnutý vlak niekoho iného. To, že niekto vo Vašom okolí alebo niekto na instagrame má viditeľné pokroky neznamená, že jeho režim v aktuálnej fáze bude vhodný aj pre teba a už vôbec nečakaj jeho výsledky. Často sa potom stáva, že svojou premotivovanosťou chceme preskočiť hneď niekoľko krokov a najlepšie skrátiť ten čas za ktorý uvidíme výsledky. Nakoniec nás, ale táto cesta dovedie späť na začiatok – v tom lepšom prípade. V tom horšom môžeš skončiť ešte s nejakými kilami navyše. A preto by všetko malo ísť postupne krok za krokom. Je hneď niekoľko otázok na ktoré by si si pri štarte za lepšou postavou mala odpovedať.

1, Ako dlho ti trvalo kým si nabrala na váhe ?

  • Tu sa treba pozastaviť a uvedomiť si ten čas, za ktorý sme nabrali určitú váhu a rátať s tým, že podobne dlho bude trvať, pokiaľ sa naše centimetre vrátia na to správne miesto, pokiaľ si neželáme jojo efekt, alebo nejaké zdravotné komplikácie. Doslova tu platí princíp : Čo si si navaril, to si aj zješ. Žiaden zázrak a ani skratku tu nehľadajte. Samozrejme je to plus mínus. Záleží to aj na tvojej osobnej dôslednosti a nasadení pre splnenie cieľa, poctivosť a úprimnosť voči sebe je ten najdôležitejší fakt pri akejkoľvek zmene o ktorú sa pokúšaš.

2, Ako sa stravujem ?

  • Často ma oslovujú ľudia s otázkou ako majú jesť aby schudli. Správy sú väčšinou zdĺhavé, s obšírnym vysvetlením dôvodov, pokusov a omylov, ale väčšinou bez konkretizácie toho, čo daný človek je, aké sú jeho stravovacie návyky a často s textu kričiaci a viditeľný nezáujem o cestu, ktorá vedie k zlepšeniu sa. Nechcem hádzať všetkých do jedného vreca, ale za A, ak potrebujete radu, pýtajte sa konkrétne, potom Vám naozaj radi odpovedia mnohí. Za B, spýtajte sa najskôr sami seba ako sa stravujete a skúste si odpovedať či to je správne alebo nie. Väčšinou ak niekto hneď pri otázke obchádza tému o ktorej by mala byť reč, sám vie, že to čo robí, asi nie je správne a priamo sa vyhýba odpovedi a zodpovednosti. Keď už sa dostaneme na otázku jedla a úprimnej odpovedi, často jedálniček obsahuje z veľkej časti potraviny, ktoré nielen že nie sú vhodné pri chudnutí, ale často nie sú ani moc zdravé. Pri troške záujmu rýchlo zistíte, ktoré potraviny sú a nie sú vhodné, alebo aké množstvo aj ´´zlých´´ potravín je vhodné, aby tvoja diéta nebola suchá a nudná. Pretože základ nie je úplne len to čo jeme, ale koľko toho z jeme z konkrétnych zdrojov. Ak ste si aj pri týchto otázkach nie úplne istý, teraz je vhodná doba poprosiť niekoho o radu. Keď niečo chcete a druhá strana vidí, že máte reálny záujem o zmenu, určite Vám každý rád poradí a poopraví Vaše smerovanie. 

3, Hýbem sa dostatočne ?

  • Často stačí na začiatku upraviť len pohybové aktivity a veci sa dajú do pohybu samé. Hlavne pokiaľ nemáte za sebou žiadne striktné diéty a tvoja pohybová aktivita je na bode mrazu. Tu zase platí, že to netreba prepáliť hneď na začiatku.  Nárazovo pridaná aktivita je niekedy horšia ako žiadna. Ideálne pre začiatok je tréning 3-4x v týždni. A ak Vám to práca nedovolí viac ako dva krát, svet sa nezrúti, práve naopak, aj na tom sa dajú stavať krásne výsledky. Ku tomu pridať večernú či skorú rannú prechádzku, namiesto výťahu doslova využiť schody všade kde to ide a okrem ubudnutých kíl Vám úsmev na tvári vyčarí aj pribúdajúca kondícia.

4, Aký šport ma baví ?

  •  Zamerajte sa na šport - aktivitu, ktorá Vás baví a napĺňa. Základ je, že musíte pociťovať endorfíny a následne potom ťa teší vracať sa k danej aktivite. Nie, naozaj nemá zmysel navštevovať fitko aj s trénerom, pokiaľ ťa to nebaví až tak, že tvoj pohľad lieta po fitku asi tak ako tvoja myseľ, ktorá to má namierené do najbližšej cukrárne za rohom. Preto rozmýšľaj. Rozmýšľaj za seba. A skúšaj. Dnes už nie je ničím výnimočné keď si kávu v kaviarni popri nákupoch vypijeme aj sami a takisto nie je ničím výnimočné ak skupinové cvičenia alebo fitko navštíviš aj sama. Áno, človek je istejší keď s ním príde aj nejaká ´´spriaznená´´ duša, ktorá má rovnaké ciele. Ale nakoniec sa z tejto spriaznenej duše vykľuje guľa, ktorej lenivosť nás ťahá ku dnu so sebou... ehmm ešte pozor na to aby sme sa tou guľou pre niekoho nestali my. Každopádne som chcela povedať, že sa kľudne môžete zdvihnúť a navštíviť alebo skúsiť niečo nové / zaujímavé aj samy. Nikto na teba zazerať nebude a ak si si niečím neni istá, neváhaj sa opýtať trénerov, ktorých je dnes v každom fitku viac ako dosť.                                                               

5, Mám dostatočný pitný režim ? 

  • Voda je dar pre všetko živé. Každá bunka nášho tela je živá a vodu potrebuje. Voda je nosič živín a pri jej nedostatku nič nefunguje správne. Sme často hladný, unavený, malátny... a neodzrkadľuje sa to len na stave našej pohody, ale aj na pokožke, vlasoch, či správnom prekrvení svalov počas tréningu. Nedostatok vody môže evokovať pocit hladu alebo spôsobovať zápchu. Ak sa ťa tieto problémy týkajú, treba sa zamyslieť. Ale koľko vody piť ? Som zástanca toho, že to je veľmi individuálne. Odporúčané množstvo je 2-3l vody, ale kludne to môže byť menej, ale aj viacej. Najľahšie odsledovateľným faktorom je farba vlastného moču. Čím tmavšia je jeho farba, tým viac je človek dehydrovaný. Veľký rozdiel v pitnom režime zohrá určite aj vyváženosť stravy. Pri zdravom stravovaní je znížený obsah solí a zvýšený príjem potravy ako zelenina a ovocie, v ktorej sa už prirodzene voda nachádza.  Naopak o pitný režim musia dbať viac tí, ktorí v strave bežne príjmu viac solí a konzumujú rôzne polotovary. Okrem toho vedeli ste, že s dehydratáciou klesá aj naša sústredenosť ? Je veľa dôvodov prečo mať ten pohár, či fľašu vody stále poruke.  

6, Aký je môj spánok ? 

  • Ďalšou otázkou, ktorú si treba zodpovedať je aký je tvoj spánkový režim. Často sme zaneprázdnený, pracujeme dlho do noci a skoro ráno sa opäť začína kolotoč našich povinností znova. Áno práca je prvoradá a pokiaľ sa to inak nedá, človek je nútený ´´pracovať´´ s tým čo je, ale naozaj treba zvážiť všetky rušivé elementy okolo nás, priznať si ich a eliminovať preto, aby sme si normálne oddýchli. Ale z vlastných skúseností aj skúseností mojich fitness kolegýň ti môžem kludne prezradiť, že práve spánok býva kameň úrazu v tom, prečo sa tvoj progress stále nedostavil aj keď všetko ostatné máš dobodky splnené. Chceš čakať ešte dlhšie ? alebo prehodnotíš tú hodinku, ktorú stráviš pozeraním na insta inšpirácie vždy keď si ľahneš do postele. Áno, naozaj treba zvážiť všetko zbytočné, čo nás večer vyrušuje pred skorším zaľahnutím... Spánok nevplýva len na to, ako sa ráno zobudíš, ale ovplyvňuje ťa počas celého dňa a z pár prebdených nocí sa stane dvojnásobok ´´unavených´´ dní. Telo je vyčerpané a častejšie pýta cukor – sacharidy v akejkoľvek forme, jednoducho rýchlo dostupnú energiu, ktorá ale neladí s tvojim plánom. Okrem iného sú možno väčšou motiváciou hroziace ochorenia ako cukrovka, vysoký krvný tlak a srdcové príhody... Je to už trochu strašenia cez čiaru aj na mňa, ale v krajných prípadoch nespavosti má toto strašenie opodstatnenie. 

Základ úspechu je byť ku sebe úprimný, nehľadať výhovorky a hlavne Nehľadať zázrak tam kde nieje. Princípy sú a boli rovnaké. Podstatou je začať a vidieť zmysel. Nehladať výhovorky prečo to nejde, ale hľadať odpovede preto, aby tvoj progress konečne prišiel. Hľadať všetky tie benefity, ktoré ťa nenechajú skončiť s tým, ale budú ťa tlačiť zdvihnúť zadok a dotiahnú ťa ku výsledku. 

Share post:   

Produkty v článku

WHEY 3 Women line

WHEY 3
Women line

35,18

Súvisiace články

Chodíš do fitka alebo aj cielene pracuješ na progrese ? 

Chodiť do fitness centra teda nemusí znamenať že na sebe pracujem ?  To, že aj keby sme do toho fitka chodili naozaj pravidelne, mali tréningy ktoré majú hlavu aj pätu, cvičili by sme technicky správne a tak ďalej a tak ďalej, ale strava by nebola vhodná, tak by tie výsledky ťažko prichádzali, respektíve by neprichádzali vôbec je kapitola sama o sebe a malo by to už byť každému jasné. Jednoducho strava je alfa a omega. Bodka. ( Ak je to pre teba ešte stále španielska dedina, prečítaj si predchádzajúci článok V práci mám na stole už len oriešky Ale čo ak je tvoja strava správna, no výsledky stále nikde ? Tak kde hľadať problém ? 

Chodíš do fitka alebo aj cielene pracuješ na progrese ? 

V práci mám na stole už len oriešky

Je ľahšie zistiť si dôležité informácie a overiť si svoj postup, ako sa neustále točiť v bludnom kruhu. Realita je ale iná. A moja skúsenosť je taká, že my sa radšej v tom bludnom kruhu točiť budeme, namiesto tej druhej logickej možnosti ktorú som spomenula. Väčšina žien aj dnes ani len netuší o čom chudnutie vlastne je, na čom je ten proces chudnutia, redukcie tuku založený, čo je nevyhnutné a čo naopak nieje... 

V práci mám na stole už len oriešky