Chodíš do fitka alebo aj cielene pracuješ na progrese ? 

Chodíš do fitka alebo aj cielene pracuješ na progrese ? 

Chodíš do fitka alebo aj cielene pracuješ na progrese ? 

U bežných žien je často krát realita bohužiaľ taká, že ani tie návštevy fitness centra u nich nemajú veľký zmysel. V horšom prípade sú aj kontraproduktívne. Kontraproduktívne v zmysle, že "len" nesprávne smerujú a nikam sa nepohnú, prípadne nevedomosťou môže postava postupne vyzerať ináč ako by si vlastne priali, alebo v horšom prípade si opakovanou nesprávnou technikou, často krát aj s neprimeranou záťažou privodia vážnejšie zdravotné ťažkosti a  najčastejšie si to odnesú kĺby. 
Pravidelný tréning  teda môže zlepšiť kvalitu života, ale aj zhoršiť. Blbé ale v tomto prípade je, že následok príde až po čase, kedy už môže byť problém dať to do poriadku. Bolesť chrbta nepríde po prvej zle odtrénovanej sérií. Príde možno po mesiacoch pravidelne nesprávne vykonávaných pohyboch. To, že ti  nejak  nepekne narástol trápez, ktorý na nás ženách nejak vábivo nepôsobí nespozoruješ po prvom týždni nesprávne zvoleného tréningu, či nesprávne  prevádzanej techniky, ale prídeš na to časom, keď už sa ho len tak ľahko nezbavíš. Prípadne si v tom najlepšom prípade po pol roku uvedomíš, že si presne tam kde si bola... 
Takže ak už si sa rozhodla do toho naozaj vhupnúť, myslíš to vážne, si pripravená do toho vložiť svoj čas, energiu, peniaze a tie výsledky NAOZAJ chceš, tak je potrebné vedieť, že chodiť do fitka je málo  a je potrebné reálne na sebe pracovať, mať plán, jasný cieľ a stanovenú cestu ktorá je vhodná práve pre teba. 
Ak nám v tomto smere chýbajú vedomosti, tak kopírovať iných ľudí v posilňovni, ísť podľa náhodných videí cvikov ktoré sa nám zapáčili, lebo tá fitneska na videu je nám sympatická, zhruba napodobňovať dané cviky, nemať potuchy čo vlastne cvičím a prečo, aký druh tréningu si zvolila, kam ním vlastne smeruješ, či je to čo cvičíš pre teba konkrétne vlastne potrebné a prínosné apod., môže žiaľ naozaj znamenať v najlepšom prípade len stratu času. V takýchto prípadoch môže rozhodnutie nájsť si tú správnu osobu, ktorá ti to ukáže, vysvetlí, naučí, povedie, môže znamenať naozaj veľký prínos a dovolým si povedať, že  mnohokrát aj jedinú cestu ako sa konečne pohnúť z miesta. ( Ale, musím tu žiaľ podotknúť, že aj nemusí. Dnes treba byť  pri  výbere osoby ktorej sa do rúk zveríš  veľmi obozretný a netreba to v žiadnom prípade nechať  na náhodu... )  
Táto téma je veľmi obšírna a takouto písomnou cestou je mnoho vecí nemožné objasniť, ale aby ste nepovedali, že sa celý článok točím len okolo možných nástrah ktoré na nás v tomto smere číhajú, tak sa pokúsim vymenovať aspoň najčastejšie chyby nás žien, ktoré okolo seba pozorujem.

Tak poďme na to ! 

Prvá zo základných chýb kvôli ktorým stagnuješ ( áno budem to žiaľ opakovať stále dookola ) je, že síce makáš dostatočne, tréning je dobre nastavený, aj techniku ovládaš, ale STRAVA... Kašleš na ňu, je nevhodne nastavená, myslíš si, že v tomto smere robíš naozaj maximum, ale nerobíš. Tu viac nieje o čom, bez zvládnutia tohto bodu sa ďalej nepohneš!

Druhou častou chybou je, že síce si dávaš na tom jedálničku záležať, pravidelne trénuješ už nejaký ten piatok, techniku zvládaš, vieš približne ako si ten tréning nastaviť aby to nebolo úplne mimo, ale neberieš ohľad na svoje individuálne danosti a ciele. Nevieš rozlíšiť aký typ tréningu a aké cviky sú  pre teba vhodné a mali by tvoriť prevažnú časť a aké sú pre teba skôr kontraproduktívne. Pri tejto chybe sa stáva, že teda nevedome smeruješ niekam kam nechceš. Stávaš sa asymetrická, nesúmerná, jednoducho povedané z hľadiska toho čo sa ti páči a ako by si chcela vyzerať ti zbytočne rastie a rozvíja sa niečo čo tomu neprospieva a naopak, nerozvíjaš svalové partie ktoré  by si vzhľadom na cieľ rozvíjať mala. ( Napríklad ti rastie už spomínaný trápez, alebo biceps či kvadriceps viac ako by bolo vhodné, prípadne ti veľmi hrubne pás a naopak nebuduješ šírku chrbta, sedacie svaly, ignoruješ rozvoj hamstringov apod.... ). 

Tretia chyba, nedostatočná intenzita, či tréning ktorý nechávame  ( volám to  ) v "zóne pohodlnosti" je ďalším dôvodom prečo sa neposúvame. Všetko môžeme mať nastavené fajn, rozumieme tomu čo a prečo to tak robíme, ale nedokážeme sa na seba pozrieť kritickým okom a reálne zhodnostiť svoj stupeň snaženia sa na tréningoch. Ani nás nenapadne že by sme už dávno zvládli vyššiu záťaž, alebo tento fakt  proste úspešne vedome ignorujeme. Dĺžka páuz medzi sériami a cvikmi je taktiež dôležitý aspekt ktorý treba vzhľadom na náš cieľ zohľadniť. Ide ti o kondičný tréning, chceš zrýchliť tepovú frekfenciu a redukovať tuk, alebo je v tvojom záujme hypertrofia či nárast sily ? To všetko treba pri dĺžke páuz zohľadniť. ( Pridlhé pauzy pri tvojom cieli redukovať tuk môžu byť príčinou státia na mieste rovnako ako prikrátke pauzy pri tvojom ciely silovo rásť... ). Do tejto skupiny spadá aj to, že si nezaradzujeme do tréningu cviky,  ktoré sú veľmi efektívne, pre nás aj veľmi vhodné, ale nemáme ich radi a teda ich ignorujeme. 

Posledná štvrtá chyba, ktorú často vnímam. Všetky predošlé možné dôvody  stagnácie sa týkajú skôr už takých pokročilejších z vás. V tomto poslednom bode teda zhrniem najčastejšie chyby začiatočníčok a v tomto prípade je teda jednoznačne najlepší nápad mať nad sebou osobný dozor niekoho skúseného. Tu by som zaradila hlavne chyby od vynechávania silových tréningov a len preskakovania z jedného kardio stroja na druhý ( taký bežný scenár vo fitku:  5 minút beh, 10 minút steper, 7 minút stacionárny bicykel a aby som nezabudla – vybračná plošina ! ). 
Alebo silový tréning aj zaradzuješ, ale len izolované cviky ( tie jednoduhšie na strojoch, ako napríklad predkopávanie, zakopávanie,...  ), žiadne komplexné cviky  ( tie náročnejšie a efektívnejšie ako napríklad drepy, mŕtve ťahy, príťahy,...  )  na tvojom tréningovom zozname niesú. Ďalej je to neschopnosť trénovať systematicky  a cielene – tzn nemáš tušenie čo vlastne ideš cvičiť ani keď sa už prezliekaš v šatni, "strieľaš", nevieš na čo sa pri danom cviku vlastne sústrediť, nedokážeš daný sval precítiť, prípadne cvičíš dookola tie isté štyri cviky pretože je to to jediné čo ovládaš a aj nad tým slovíčkom, či to skutočne ovládaš by sa dalo polemizovať. A  chyba akou je úplne nesprávna technika na ktorú keď sa pozerám tak ten chrbát bolí aj mňa už ani hlbšie nespomínam. 

Pevne verím, že som vás týmto článkom nevystrašila, ani nevzbudila pocit hrôzy koľko nástrach  na nás v tom fitness centre číha, ale práve naopak, motivovala vás k zamylseniu, či to skutočne robíte správne, či nieje na mieste robiť to dôslednejšie, prípadne sa nad tým viac zamýšľať, niečo si preštudovať, alebo niekoho o pomoc požiadať a či tam niekde nieje spomenutá chybička,  ktorá ti bráni v tom, aby si sa hýbala smerom akým chceš ! 
Nech tá snaha a chtíč ktorý do toho dávaš má aj reálny výsledok ! 

Share post:   

Produkty v článku

WHEY 3 Women line

WHEY 3
Women line

29,03

Súvisiace články

Keď život hádže koláče pod nohy ...

"Ako náhle sa rozhodneš chudnúť, život ti začne hádzať koláče pod nohy..." Takúto múdru vetu som si kdesi raz dávno prečítala a úplne mi na nepodiv zarezonovala v hlave. To život sám napísal...

Keď život hádže koláče pod nohy ...

Nehľadaj zázrak tam kde neexistuje

S prichádzajúcim oteplením sa v nás čoraz častejšie vynárajú myšlienky na diétu. Plánujeme dovolenky, letné akcie, festivaly a s odhadzovaním zimných kožuchov a prezúvaním zimných pneumatík prichádzame na to, že s tými našimi nadbytočnými kilami to nebude také jednoduché a že tú pneumatiku z brucha nezhodíme tak jednoducho. A prvotné nadšenie a odhodlanie je fuč už pri tomto zistiní a naše myšlienky na chudnutie sa stretnú s absolútne abstinujúcou vôľou vydržať, ktorá má na háku našu letnú formu. Tak ako to urobiť aby to opäť nedopadlo ako vždy?

Nehľadaj zázrak tam kde neexistuje